התאמות נגישות

מבנים, התמצאות, כסא גלגלים, ליווי וסיוע, פטור מתור, שירותים דיגיטליים ועוד

דואר אלקטרוני וואטסאפ לינקדאין פייסבוק

​המרכז הרפואי ת"א, איכילוב רואה את הזכות לנגישות כזכות בסיסית, המעוגנת במדיניות הארגון ויעדיו. ההנהלה ועובדי המרכז הרפואי מחויבים לעשות כל שנדרש כדי לספק שירות זמין ונגיש לכלל האנשים הפונים לביה"ח, לרבות אנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, חושית או שפתית.

השירותים לאנשים עם מוגבלות יינתנו כחלק מן השירותים הניתנים והמיועדים לכלל הציבור. לא יגבה מאדם עם מוגבלות תשלום בעד שירותי בריאות נגישים או שימוש בהתאמות נגישות מעבר לתשלום שנגבה מכלל הציבור עבור אותו שירות.
להלן פירוט הסדרי/התאמות הנגישות על פי נושאים:

השאלת כסא גלגלים למהלך הביקור בבית החולים

אנו מספקים שירותי השאלת כסאות גלגלים למטופלים ולמבקרים בביה"ח המגיעים עם מלווה אשר יוכל לתמוך בהם ולהפעיל את הכיסא עבורם. 
בבית החולים איכילוב עמדות להשאלת כסאות גלגלים - למפת המיקומים לחצו כאן
רשימת העמדות

 

  • בכניסה הראשית לבית החולים
  • ביה"ח לילדים דנה-דואק – בקומת הכניסה בצמוד לעגלת הקפה
  • יולדות/ מעבר סוראסקי
  • בכניסה לבית החולים לרפואה דחופה (מיון)
  • בניין סוראסקי - קומה 2 אגף ג', קומה 3 אגף ג'
  • מגדל האשפוז ע"דש אריסון קומה 1-, קומת קרקע, קומה 4, קומה 11
  • בבניין סמי עופר - קומה (1-), קומה 3, קומה 4, קומה 5
  • בניין שיקום, קוצמת קרקע, בכניסה מרחוב הנרייטה סאלד
  • בחניון מרכז ויצמן, קומה מינוס 2


המערכת הדיגיטלית מאפשרת לשאול כיסא גלגלים ממערכת אוטומטית 24/7 וזאת לאחר העברת כרטיס אשראי כפיקדון והשארת מס' טלפון.
הכיסא ניתן ללא תשלום עד 4 שעות שימוש ולאחר מכן תמורת 5 ₪ לשעה ועד לחיוב מקסימלי על סך 1,500 ₪ (שווי עלות כיסא). כל משתמש מקבל מסרון תזכורת לפני תחילת החיוב.
בנוסף , ניתן להשאיל כיסא לטווח ארוך בעלות של 35 ₪ ליום .
בכל שאלה או תקלה ניתן לפנות 24/7 למוקד התמיכה הייעודי בטלפון 03-7740916, או באמצעות דוא"ל לכתובת: kasirer@wheel-share.com 

חניה למידע נוסף

נגישות מבנים 

אנו שואפים להבטיח כי הבניינים ושטחי החוץ במרכז הרפואי תל אביב יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ומשקיעים בכך משאבים רבים. 

הנמכה של מעברי חציה במתחם המרכז הרפואי

התאמות אלו מאפשרות מעבר נגיש ובטיחותי לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.

פינות ישיבה וספסלים
במבואות למחלקות ומרפאות, בשטחי החוץ ובמעברים בין הבניינים, הותאמו ספסלים למנוחה.

שירותים ציבוריים לנכים

ברחבי בית החולים שירותים ציבוריים לנכים.

נגישות השירות

אנו שואפים להבטיח כי כלל השירותים במרכז הרפואי תל אביב יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים. תהליך זה עדיין בעיצומו.

תרגום מרחוק לשפת הסימנים

מוקד משרד הבריאות מפעיל מערכת תרגום מרחוק של אינטראקציות טיפוליות פרונטליות לחרשים וכבדי שמיעה, דוברי שפת הסימנים באמצעות פלטפורמה SignNow .
שירות התרגום הסימולטני ניתן באמצעות שיחת וידאו בזמן אמת במהלך קבלת השירות והטיפול . השירות ניתן בשלב זה רק בעברית.
את השירות ניתן לקבל דרך טלפון נייד או מחשב נייח עם מצלמה ומיקרופון תוך שימוש בדפדפן כרום בחיפוש "תרגום מרחוק לשפת סימנים".
על מנת להתחיל שיחה עם מתורגמן או מתורגמנית לשפת הסימנים, יש להיכנס לקישור https://video.signnow.co.il/link/f2a8
 (הכניסה לקישור אינה מצריכה הורדת יישומון)
  • השירות פעיל בימים א'-ה' בין השעות 8:00 עד 20:00 ,
  • ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00 עד 13:00
  • במקרה של תקלה או קושי בהפעלת השירות יש לפנות לחברת SignNow בוואטסאפ 050-3060461 .

פטור מתור
אנשים עם מוגבלויות מסוימות, בעלי תו נכה עם כיתוב 'פטור מתור' זכאים לקבל שירות במקומות ציבוריים ללא המתנה בתור.
יחד עם זאת, חובת "פטור מתור" אינה חלה כיום בשירותי בריאות, כלומר בביה"ח.
למרות שאנו לא מחויבים למתן פטור זה במסגרת בית החולים, אנו רואים חשיבות רבה לגלות רגישות ולהפעיל שיקול דעת כלפי
מטופלים אלה ובמידת האפשר, להעניק להם שירות ללא המתנה, מאחר שבחלק מהמקרים המתנה עלולה לגרום להם להימנע
מקבלת השירות.

כניסה לבית החולים עם חיית שירות

חיית שירות היא חיה שאולפה לתמוך, לסייע או לבצע פעולות עבור אדם עם מוגבלות.
מדיניות המרכז הרפואי ת"א היא לאפשר, ככלל, לאדם עם מוגבלות, להיכנס לשטח בית החולים עם חיית שירות, ובלבד שיציג
תעודה המאשרת שחיית השירות אולפה לתמיכה/סיוע לצרכיו.
במקרים בהם הכנסת חיית השירות עלולה להוות סיכון רפואי, לא תתאפשר הכנסת חיית שירות לשטח ביה"ח.
מצורפת רשימת המקומות שנקבעו ע"י משרד הבריאות והנהלת בית החולים כי בהם לא תתאפשר כניסת חיית שירות :
  • חדר ניתוח וכל מקום ייעודי אחר בבית חולים לביצוע פעולה כירורגית או פעולות פולשניות אחרות .
  • כל מקום ייעודי במרפאה לביצוע פעולה כירורגית, צנתורים, פעולות פולשניות אחרות ודיאליזה .
  • מרפאות אונקולוגיות, השתלות כבד- לבלב, למעט במקומות המתנה מחוץ לחדרי הטיפול במרפאות אלה .
  • מחלקת אשפוז או מרפאה כגון: מרפאה פנימית מייעצת המיועדת למתן טיפול לאנשים עם כשל חיסוני או שלרוב המטופלים
  • במקום יש כשל חיסוני, ולמעט במקומות המתנה מחוץ לחדרי טיפול במרפאות אלה .
  • מחלקת אשפוז בבית חולים המיועדת לטיפול מוגבר או טיפול נמרץ .
  • חדר במחלקת אשפוז, המיועד לטיפול מוגבר או טיפול נמרץ, וכל עוד מאושפז בחדר מטופל הזקוק לטיפול כאמור בלבד .
  • פגיה .
  • חדרי אשפוז בהם מאושפזים מטופלים עם כוויות, פצעים פתוחים או חבישות שנגישות לבעל החיים.
  • חדרי בידוד
  • חדר לידה


סיוע של מלווה לאדם מוגבל בניידות 

אדם עם מוגבלות בניידות המגיע לביה"ח לבדו וזקוק לסיוע בניידות על מנת להגיע למקום הטיפול וחזרה, יכול לבקש סיוע של מלווה בתיאום מראש.
התיאום ייעשה לפחות יומיים טרם מועד ההגעה לבית החולים באמצעות פנייה לצוות מרכז המידע והשירות בטלפון 03-6972535 או לדואר אלקטרוני שכתובתו informationcenter@tlvmc.gov.il


הכוונה והתמצאות 

  • תיבות קוליות step-hear – התיבות הקוליות מאפשרות לאנשים עם מוגבלות בראייה בעלי צמיד ייעודי (המסופק ע"י המוסד לביטוח לאומי לאנשים עיוורים ו/או כבדי ראייה), להתמצא במרחב של ביה"ח. כאשר אדם מתקרב לתיבה קולית, הצמיד מצפצף ובלחיצה עליו מושמעת מתוך התיבה הקולית הנחיה לגבי היכן האדם עומד.
  • סימון מעברי חציה – המדרכות לפני מעברי החציה בשטח ביה"ח מסומנים בפס התרעה ופס הובלה אל מעבר החציה.
  • מעליות מונגשות – מרבית המעליות הונגשו בכתב ברייל ו/או עם הודעות קוליות. 
  • מסעי ניווט והתמצאות - במרכז הרפואי 9 נקודות בהם ממוקמים מסכי ניווט והתמצאות ב-8 שפות. בעמדת ההתמצאות בבבניין סוראסקי בקומת קרקע אגף ג' מסדרון ראשי קיים אינטרקום לסיוע אנושי

תקשורת עם אנשי הצוות

  • מערכת שמע - בדלפקי השירות של מרבית המרפאות הותקנה לולאת השראה - מכשיר המאפשר לאדם לשמוע בצורה מבודדת ומוגברת את נותם השירות שמולו (ללא רעשי רקע).
  • שימוש במוקד קול הבריאות לתרגום סימולטני בוידאו לחרשים וכבדי שמיעה
  • אדם המרכיב מכשיר שמיעה: באמצעות הפעלת הלולאה - מותאם ישירות למכשיר השמיעה
  • אדם שאינו מרכיב מכשיר שמיעה: באמצעות הפעלת הלולאה  - בשימוש באוזנייה שניתנה לו במקום
  • הנגשת דלפקי השירות והקבלה – לצד חלק גדול מדלפקי הקבלה והשירות של ביה"ח קיים דלפק מונמך לאנשים המתניידים בכסא גלגלים אשר מאפשר להם תקשורת "בגובה העיניים" עם נותן השירות. 

זימון תורים במרכז הרפואי ת"א

באתר האינטרנט טפסי זימון תור נגישים המאפשרים זימון תור מקוון. לרשות אדם כבד שמיעה אפשרות סימון בטופס על מנת שיחזרו אליו לתיאום באמצעות דואר אלקטרוני 
לזימון תורים דיגיטלי.

למידע נוסף

אתר אינטרנט

המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי רואה חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלות. להצהרת נגישות אתר

דרכי פניה לבקשות והצעות שיפור בנושאי נגישות

בית החולים משקיע משאבים רבים כדי להנגיש את המבניים ושירותיו, יחד עם זאת תהליך זה   עדין בעיצומו וייתכן וימצאו בעיות נגישות. 
אם נתקלתם בבעיה או שיש לכם הערה או שאלה,  תוכלו לפנות לפניות הציבור של ביה"ח  או לממונה על חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, גב' תמרה שכטר מרגלית בדואר אלקטרוני  tamarasm@tlvmc.gov.il
ניתן לפנות בכל בעיה או תלונה דרך פניות הציבור של ביה"ח
בטלפון: 03-6974730
בפקס: 03-6973859
בדוא"ל: pniot@tlvmc.gov.il
בטופס מקוון - בטופס זה ניתן לפרט במידה ונדרשות התאמות נגישות מיוחדות לקבלת שירות בבית החולים

תאריך כתיבת התאמות נגישות: 15.05.2019